MOL Group Cards - adaptat nevoilor tale
Noul sistem REGES-ONLINE: rolul esențial al experților contabili și contabililor autorizați în digitalizarea evidenței muncii

Noul sistem REGES-ONLINE: rolul esențial al experților contabili și contabililor autorizați în digitalizarea evidenței muncii

Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2025  »  Direct de la sursă

 

UPDATE: HG nr. 295 privind registrul general de evidență a salariaților - REGES-ONLINE s-a publicat astăzi, 31 martie 2025, în Monitorul Oficial.

Angajatorii au la dispoziție 6 luni pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE.

 


Guvernul a aprobat astăzi, 27 martie 2025, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS), noul sistem informatic REGES-ONLINE, care va înlocui actualul sistem Revisal pentru evidența contractelor individuale de muncă. Potrivit unui comunicat al MMFTSS, acest pas reprezintă un moment-cheie în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România. Proiectul de HG nr. 78/2025, aflat pe ordinea de zi a ședinței de guvern din 27 martie a.c. este disponibil pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.

Prin noul sistem, angajatorii vor putea completa și transmite online datele privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea contractelor de muncă, beneficiind de acces în timp real la o platformă securizată, interoperabilă cu alte baze de date naționale.

Experții contabili și contabilii autorizați, în calitate de prestatori de servicii, vor putea fi contractați de angajatori pentru completarea și transmiterea datelor în REGES-ONLINE. Aceștia vor acționa în baza unui contract de prestări servicii, iar activitatea va fi desfășurată exclusiv de salariați desemnați prin decizie scrisă de către prestator, cu respectarea normelor privind protecția datelor cu caracter personal.

Potrivit HG nr. 78/2025, „expertul contabil și contabilul autorizat care își exercită profesia individual ori prin societate de expertiză contabilă/ societate de contabilitate în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau persoana juridică, ce în baza unui contract de prestări servicii, încheiat cu angajatorul, efectuează serviciul de completare și transmitere a elementelor privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă” au calitatea de prestator.

Această atribuție consolidează poziția profesioniștilor contabili ca parteneri strategici ai angajatorilor în procesul de digitalizare și conformare cu noile cerințe legale.

Printre beneficiile sistemului REGES-ONLINE se numără: ● digitalizare completă, fără să mai fie nevoie de alte programe instalate pe calculator. Noul sistem permite gestionarea datelor angajaților direct printr-un portal web securizat; ● acces online în timp real pentru angajatori, salariați și autorități; ● interoperabilitate cu alte baze de date naționale; ● obligația angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real; ● acces direct pentru salariați la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a înregistrării corecte a elementelor contractului individual de muncă, cum ar fi durata timpului de muncă și salariul, și descărcarea unui extras pentru dovedirea vechimii în muncă; ● notificarea în aplicație sau prin e-mail a salariaților la orice înregistrare pe care o transmite angajatorul cu privire la raportul de muncă; ● eliminarea birocrației și a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informații; ● securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.

„Astăzi facem un pas major în digitalizarea gestionării relațiilor de muncă în România. Înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată, printr-un sistem informatic nou, ce va permite accesul online la datele actualizate privind relația de muncă și face acest proces mai simplu și mai eficient. REGES-ONLINE va înlocui vechiul sistem, care era depășit raportat la volumul de informații aferente relației de muncă, complexitatea acestora și evoluția tehnologiei”, a declarat ministrul de resort, Simona Bucura-Oprescu.

Angajatorii vor avea la dispoziție șase luni pentru a face tranziția de la Revisal la REGES-ONLINE, procedura de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din registru urmând să fie stabilită prin ordin al ministrului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, iar HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților să fie abrogată după expirarea perioadei de tranziție.

REGES-ONLINE este finanțat din fondurile Planului Național de Redresare și Reziliență.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.