Studiu: Contribuabilii români încep să acceseze serviciile online ale primăriilor; 65% folosesc telefonul mobil
Numărul 50-51, 22 dec. - 11 ian. » Conectarea la era digitală
Contribuabilii români încep să acceseze serviciile online ale primăriilor, iar în topul preferinţelor de utilizare a acestora se regăsesc plata impozitelor sau a taxelor şi efectuarea programărilor în cadrul instituţiilor de stat, conform unui studiu realizat de un furnizor de aplicaţii software, citat de Agerpres. În topul domeniilor de interes pentru accesarea serviciilor publice online, în afară de plata taxelor şi a impozitelor locale, se află activităţile legate de diverse utilităţi din administraţiile publice (35%) sau alte sesizări (19% dintre respondenţi). Cu procentaje mai mici, urmează interacţiunile online legate de evenimente locale, situaţii legate de urbanism şi diverse alte domenii.
Potrivit studiului, marea majoritate a respondenţilor (42%) interacţionează în general cu o singură primărie şi doar 14% soluţionează diverse probleme accesând servicii online de la mai mult de 3 instituţii locale. Acest lucru denotă că persoanele care au cele mai multe interacţiuni cu instituţiile publice încă nu folosesc sau nu ştiu de existenţa acestor servicii.
„Odată cu implementarea modulelor software în instituţiile publice, noi oferim consultanţă şi pachete de promovare a acestor module către comunitatea locală, pentru a ne asigura că despre facilităţi află cât mai multe persoane. Nu toate instituţiile statului au un departament specializat în comunicare şi relaţii publice şi ne-am dat seama că uneori eforturile primăriei pot rămâne fără rezultate vizibile, dacă softurile achiziţionate nu sunt şi folosite de cetăţeni, din cauza faptului că aceştia nu află despre existenţa acestora”, a declarat Florian Simionescu, CEO Integrisoft Solutions.
În ceea ce priveşte modul în care sunt accesate serviciile online ale instituţiilor publice, studiul a confirmat faptul că telefoanele mobile sunt preferate de români pentru realizarea plăţilor (47%), efectuarea programărilor online pentru servicii publice (45%) sau interogarea stadiului documentelor în relaţia cu instituţia (28%).
Studiul s-a derulat în luna noiembrie a acestui an şi are la bază un eşantion de 1.015 persoane, femei şi bărbaţi cu vârsta de peste 18 ani, selectaţi atât din mediul urban, cât şi rural, de pe teritoriul României.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu” anunță un eveniment muzical fără precedent național și internațional