Studiu: Liceenii din București vor educație antreprenorială și să devină oameni de afaceri până la 30 de ani
Numărul 31-32, 13-26 aug. 2025 » Roza vânturilor
Elevii de liceu sunt interesați de educația antreprenorială, vor să învețe prin exemple reale și să devină antreprenori până la împlinirea vârstei de 30 de ani, relevă o cercetare în rândul liceenilor din București, realizată de Novel Research, la cererea Asociației KEN Institute, relatează Agerpres. Totodată, aceștia spun că ar participa la cursuri de antreprenoriat și chiar ar fi dispuși să plătească pentru ele.
Potrivit cercetării, liceenii consideră utile programele aplicate, în care învață concret cum să pornească o afacere, și vor să aibă acces la mentori reali și modele autentice de succes. Astfel, tinerii își doresc o experiență practică, aplicată și relevantă, iar cele mai atractive teme pe care și-ar dori să le abordeze într-un astfel de program sunt despre cum se construiește un plan de afaceri (54%), educația financiară (53%) și pitching-ul (39%).
În privința metodelor de învățare, elevii preferă studiile de caz, discuțiile cu antreprenori invitați și proiectele practice care simulează realitatea. Lecțiile teoretice clasice au o atractivitate scăzută, ceea ce indică o dorință clară de a învăța „prin a face”, nu doar „prin a asculta”.
Atunci când iau decizia de a urma un program de educație antreprenorială, aceasta este influențată de utilitatea practică a acestuia. În primul rând, vor să învețe cum să pornească o afacere (58%), vor să primească o diplomă la final (32%) și să aibă acces la un mentor din lumea afacerilor (31%). Mai ales elevii din colegii și clasele terminale pun accent pe aceste elemente, iar diploma este și mai valoroasă dacă include mențiunea sponsorilor și a mentorului, pentru a le valida parcursul.
Astfel, accesul la mentori cu experiență este considerat „foarte important” de aproape jumătate dintre elevi (48,1%), procentul urcând la 65% în colegii. În plus, susținerea programului de către branduri cunoscute crește credibilitatea și atractivitatea, un aspect apreciat de aproape 60% dintre respondenți.
Deși doar 27% dintre elevi ar plăti fără rezerve pentru un program de educație antreprenorială, mai mult de jumătate dintre participanții la studiu (57%) și-au exprimat deschiderea „în funcție de condiții”, indicând faptul că decizia de participare depinde de claritatea beneficiilor, de structura programului și de încrederea în cei care le furnizează.
Potrivit cercetării, aproximativ 34% dintre elevii din colegii afirmă că își doresc cu siguranță să devină antreprenori până la vârsta de 25 - 30 de ani, același lucru fiind valabil pentru 11,3% dintre elevii din liceele teoretice.
Totodată, 61% dintre participanții la cercetare ar prefera ca programul să se desfășoare în format fizic, față în față. „Rezultatele acestei cercetări ne demonstrează, încă o dată, faptul că tinerii nu mai vor doar teorii despre antreprenoriat, ci vor exemple reale, ghidaj de la oameni cu experiență și contexte în care să își testeze ideile. Educația antreprenorială trebuie să iasă din manual și să intre în viața reală, oferind cursanților exemple care să-i inspire și instrumente care să-i ajute să-și pună în practică ideile. Interesant este că elevii sunt dispuși chiar să plătească pentru programe de antreprenoriat, ceea ce indică, o dată în plus, seriozitatea și interesul lor real pentru a dezvolta o afacere în viitor”, a declarat Oliver Lepădatu, fondatorul programului de formare antreprenorială Young Entrepreneur Generation (YEnG), citat în comunicat.
Cercetarea a fost concepută ca un studiu cantitativ ad-hoc, utilizând un chestionar structurat, pe un eșantion de 154 de elevi din colegii și licee teoretice din București, din sistemul public, cu vârsta între 16 și 20 de ani. Datele au fost colectate printr-un mix de metode: TAPI (interviuri față în față asistate de operator) și CAWI (interviuri online autocompletate).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Festivalul Internațional de Teatru Independent, sub semnul ineditului
Două mari festivaluri într-un weekend cinematografic memorabil
Septembrie 2025, luna unor recorduri cultural-artistice
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu” anunță un eveniment muzical fără precedent național și internațional