Valentin Mangu (CNAIR): Tronsonul I al Drumului Expres Craiova - Pitești, cel mai dificil din punct de vedere al implementării
Telex » Știri
astăzi, 9:33
Tronsonul I al Drumului Expres Craiova - Pitești a fost cel mai dificil din punct de vedere al implementării, iar unul dintre factori a fost rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, a explicat Valentin Mangu, șef implementare proiect în cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), citat de Agerpres.
„Tronsonul 1 traversează unitatea administrativă teritorială Craiova, desprinzându-se din centura nordică a Craiovei, de la kilometru 0, printr-un nod rutier, traversând apoi localitățile Ghercești, Pielești și Robănești. În cadrul acestui obiectiv au fost construiți 17,7 km de drum expres. Primul tronson a fost și cel mai deficit din punct de vedere al implementării, având în vedere că în anul 2022 am fost nevoiți să reziliem contractul cu antreprenorul Tirena Scavi, acesta intrând în insolvență și ulterior, în 8 luni de zile, am reușit să expertizăm lucrările executate de către antreprenorul Tirene Scavi, să lansăm procedura de achiziție publică, să semnăm contractul în august 2023”, a spus Valentin Mangu, în cadrul unui eveniment de informare.
Potrivit acestuia, construcția obiectivului Drum Expres Craiova-Pitești asigură o conexiune directă la rețeaua de transport TENT-T Core, reprezentată de coridorul IV Pan european, care va asigura accesibilitate la nivel național, dar și internațional pentru zona deservită de Drumul Expres.
„O parte dintre provocările acestui obiectiv au fost lucrările suplimentare executate, ca urmare a utilităților identificate suplimentar față de cele din studiul de fezabilitate, atât rețele electrice, cât și partea de lucrări de ANIF. Totodată am avut extinderi de situri arheologice, cât și situri arheologice descoperite noi, iar în partea de început și partea de final a drumului expres Craiova-Pitești am avut o deviere de traseu. Primul tronson Craiova - Pitești s-a deviat pe o porțiune de 8 km, ca o urmare a unor sonde de gaz, pe care a trebuit să le ocolim pentru că nu puteau fi relocate, iar pe finalul drumului expres Craiova - Pitești de la kilometrul 116 până la 121 a trebuit să reconfigurat traseul din cauza faptului că au fost dezvoltate în zonă multe hale industriale care au fost pe fonduri europene și a căror demolare nu a fost posibilă”, a declarat Valentin Mangu.
Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. iar Autoritatea de Management este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Obiectivul general al proiectului este asigurarea unei infrastructuri de înaltă calitate între orașele Pitești și Craiova, asigurând în același timp o legătură între cele două ramuri ale TEN-T Core Coridorul Rin-Dunăre din România. Proiectul urmărește îmbunătățirea eficienței economice a rețelei naționale de transport din România și creșterea mobilității prin reducerea timpilor de călătorie între Pitești și Craiova, generând astfel costuri reduse de călătorie. De asemenea, se mai au în vedere îmbunătățirea accesibilității regionale și naționale prin asigurarea interconectivității regiunii de sud-vest a țării cu Rețeaua națională centrală TEN-T, îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului prin reducerea numărului de accidente, reducerea poluării aerului și a zgomotului și îmbunătățirea calității vieții populației din zona proiectului prin redirecționarea traficului de tranzit în afara numeroaselor localități traversate de infrastructura rutieră existentă.
Traseul drumului expres Craiova - Pitești are o lungime de 121,185 km și a fost divizat în 4 tronsoane. Valoarea totală a proiectului este de 4,93 miliarde lei.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
BIAS 2025, un show aviatic la superlativ
Festivalul „George Enescu”, un concert inaugural memorabil, o deschidere spre noi performanțe artistice
August 2025: oferta cultural-artistică se menține la cote înalte
Turneele artistice, mărturii despre o efervescentă vară culturală
Pregătirile pentru Festivalul „George Enescu” anunță un eveniment muzical fără precedent național și internațional
Start în sesiunea de vară a Amfiteatrului în aer liber al Teatrului Național București
„Magna Carta AI”, o valoroasă inițiativă a Bibliotecii Centrale Universitare
„Bucharest Tech Week”, o imagine a viitorului pregătită în prezent